Zachęcamy tarnobrzeskie szkoły do udziału w konkursie ,,Kwietna łąka mojej szkoły”. Celem konkursu jest pobudzenie ciekawości i troski dzieci i młodzieży o warunki lokalnego środowiska sprzyjające produkcji rolniczej. Temat ten wpisuje się w działalność proekologiczną i obecne zagrożenie niedożywieniem wielomilionowej części ludności na świecie. Nasz kraj jest poważnym producentem żywności dla krajów uboższych w korzystne dla rolnictwa i hodowli warunki przyrodnicze. Kwietna łąka przy szkole jest stołówką dla pszczół, a zadowolona pszczoła to wydajniejsza produkcja – więcej zapylonych drzew i roślin oleistych. Starsi mieszkańcy Tarnobrzega pamiętają pracę pszczół i motyli na kwietnikach i trawnikach miejskich.
Do konkursu może przystąpić szkoła lub klasa, której zespół zorganizuje i rozdzieli prace nad założeniem wieloletniej kwietnej łąki w pobliżu szkoły. Opisy koniecznych prac są zamieszczone w Internecie i mogą zostać opracowane samodzielnie przesz klasy czy osoby odpowiedzialne za założenie łąki w postaci np. kalendarza działań. Regulamin i karta zgłoszenia zostaną zamieszczone na stronie internetowej poradni.
Do prac, łącznie z wysiewem nasion (dostępne w sklepach ogrodniczych lub zebrane z dzikich łąk) można przystąpić jesienią jako wysiew ,,ozimy” albo na wiosną jako ,,jary”. Prace należy dokumentować poprzez ich krótki opis – kalendarz, zdjęcia lub filmiki pokazujące zaangażowanie „Zespołu Łąkowego” aż do uzyskanego celu – kwitnącej łąki i obecności pszczół. Dokumentacje należy dostarczyć naszej placówce. Wielkość łąki to minimum jeden metr kwadratowy, dostępny dla owadów, czyli nie w pobliżu jezdni i w miejscu słonecznym.
Konkurs rozstrzygnięty będzie w przyszłym roku, w czerwcu. Prace Zespołów Łąkowych ocenią eksperci – nauczyciel przedmiotu związanego z zasiewami, pracownik Ochrony Środowiska, pracownicy instytucji obejmujących patronat nad konkursem. Nagrodami będą krzewy i drzewka kwitnące dla szkół, sponsorowane przez zaangażowane instytucje i firmy prywatne.
Organizator Konkursu
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tarnobrzegu
Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu!
Wyrazy wdzięczności przesyłamy osobom, które przekazały swoje prace artystyczne na nagrody w konkursie: Bogdana Myśliwiec-fotografa, Julii Konefał (ucz. I Społecznego Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Jana Tarnowskiego - maturzystki) oraz innych osób, które uczyniły to anonimowo.
Szczególne słowa podziękowania kierujemy także do nauczycieli, który aktywnie wspierali uczniów w przygotowaniu prac konkursowych:
- Pani Marty Pytel (SP nr 9)
- Pani Patrycji Krakowiak (SP nr 10)
- Pani Eweliny Marek (ZS nr 2),
a także do wszystkich rodziców, którzy motywują swoje dzieci do twórczej i ekologicznej działalności.
Szanowni Państwo poniżej przestawiamy wyniki konkursu w poszczególnych kategoriach.
Klasy szkół podstawowych: Kl. I- IV
I miejsce: Bartosz - SP nr 9, praca nr 15
II miejsce: Szymon - SP nr 9, praca nr 1
III miejsce: Zuzanna - SP nr 9, praca nr 11
Klasy szkół podstawowych: Kl. V-VIII
I miejsce: Lena SP nr 9, praca nr 6
II miejsce: Gabriela- SP. nr 10, praca nr 23
III miejsce: Patrycja- SP. nr 9, praca nr 14
Klasy szkół pondpodstawowych:
I miejsce: Aleksandra ZS. nr 2, praca nr 27
II miejsce: Aleksandra ZS. nr 2, praca nr 29
III miejsce: Wiktoria ZS. nr 2, praca nr 28
Przyznane dyplomy za udział w konkursie:
- uczestnicy ze SP nr 10: Oliwia, Przemysław, Sandra,
- uczestnicy ze SP nr 9: Dawid, Milena, Gabriela, Julia, Wiktor, Oliver, Maja, Sylwia, Zuzanna, Maja, Wiktor, Pawł, Zuzanna, Aleksandra, Lena, Małgorzata.
TO NIE KONIEC !
MAMY DLA WAS JESZCZE JEDNO ZADANIE:
Wraz z nagrodami zostaną przekazane Wam nasiona „kwiatowej łąki”. Pozwólcie im żyć! Wraz z nauczycielami wysiejcie je w wybranym miejscu i dbajcie o nie.
Rośliny czynią nasz świat lepszym!
Szanowni Państwo.
Poniżej przedstawiamy krótki poradnik, w którym znajdziecie Państwo najważniejsze informacje dotyczace wsparcia ucznia z doświadczeniem wojny i uchodźctwa. Zapewne poradnik ten nie wyczerpuje tematu, nie odpowie na wszystkie pytania i wątpliwości ale mamy nadzieję, że znajdziecie w nim Państwo wskazówki, które pomogą zaplanować wsparcie, które będzie dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.
Pobierz: Plecak pełen doświadczeń